خرید پارچه تترون و ترگال

یکی از مهم ترین موارد در د.خت انواع لباس، انتخاب پارچه مناسب است. اگر این امر به درستی انجام گیرد، نتیجه کار نیز بهتر خواهد بود. در واق با داشتن یک پارچه خوب شما می توانید لباس های زیباتری را بدوزید. در واقع می توان گفت کیفیت پارچه در نتیجه نهایی کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود و شما لباس زیباتری خواهید داشت. یکی از پرکاربرد ترین پارچه ها در دنیای امروزی، پارچه تترون و ترگال است. این دو پارچه به دلایل مختلفی از جمله تنوع بسیار بالا و قیمت مناسب و موارد بسیار دیگری، دارای کاربردهای فراوانی هستند. انتخاب پارچه های تترون و ترگال با کیفیت می تواند تاثیر بسزایی در نتیجه کار داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم درباره خصوصیات این دو پارچه صحبت کرده و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید پارچه تترون در طرح ها و رنگ های مختلف با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب با شماره های ۰۹۱۳۰۸۵۸۱۰۰ و ۰۹۱۳۱۱۳۰۲۲۴ تماس بگیرید

 پارچه تترون چیست؟

برای مقایسه پارچه تترون و ترگال بهتر است ابتدا با خصوصیات هر کدام از این پارچه ها آشنا بشویم. پارچه تترون یک نوع پارچه ساده است که از الیاف فلامنت و پلی استر ویسکوز تهیه و تولید می‌شود. این نوع پارچه در دو نوع تولید و روانه بازار می‌شود. در تولید نوع اول از الیاف طبیعی بیشتری مانند پنبه استفاده می شود و در نوع دوم از الیاف مصنوعی بیشتری نسبت به طبیعی استفاده می شود. قابل ذکر است که کیفیت و قیمت نوع اول از نوع دوم بسیار بیشتر است.

پارچه تترون بسته به کیفیتی که دارد، در مصارف مختلف استفاده می‌شود. کیفیت آن براساس نخ مصرفی، نوع رنگ‌آمیزی، ضخامت و حتی عرض پارچه سنجیده می‌شود. همچنین، یکی از دلایل تنوع و استفاده گسترده از پارچه تترون، قیمت مناسب آن است. از این پارچه در دوخت انواع روپوش و لباس های بیمارستانی، پیراهن مردانه، شومیز زنانه، فرم مدرسه و اداری، سرویس خواب و حتی سرویس آشپزخانه و موارد بسیار دیگری استفاده می شود.

پارچه ترگال چیست

پارچه ترگال در گروه پارچه‌های تخت بافت قرار دارد و به دو صورت ترگال ساده و ترگال کجراه در کارخانجات نساجی تولید می‌شود. جنس اصلی پارچه ترگال از الیاف پلی استر ویسکوز تهیه می‌شود.

پارچه ترگال در بازارهای عرضه و فروش استقبال بسیار خوبی می‌شود؛ این موضوع به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد در این پارچه و تنوع بالا است.بنابراین به راحتی می‌توان از آن در بخش‌های مختلف استفاده کرد. این پارچه دارای گرماژ ۲۴۰ گرم است و در طاقه های چهل متری به بازار عرضه می شود.

پارچه کتان ترگال

مقایسه پارچه تترون و ترگال برای دوخت انواع لباس

بهتر است بدانید که این دو نوع پارچه دارای تفاوتی هستند که هر کدام را برای کاربرد خاصی مناسب می کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی این دو نوع پارچه بپردازیم:

دوخت پیراهن

پارچه تترون نسبت به ترگال دارای بافت نرم و لطیف تری می باشد. به همین دلیل است که از این پارچه برای دوخت پیراهن های مردانه بیشتر استفاده می شود تا پارچه ترگال.

به طور کلی می توان گفت مصرف عمده پارچه تترون برای دوخت انواع پیراهن های مردانه می باشد چرا که با استفاده از تترون می توان پیراهن های زیبایی دوخت. برای دوخت پیراهن از تترون هایی با گرماژ بالا و عرض های ۱۵۰ سانتی متر استفاده می شود.

دوخت انواع چادر و مقنعه

یکی دیگر از کاربردهای پارچه تترون و ترگال، دوخت انواع چادر و مقنعه است. پارچه تترون نسب به پارچه ترگال دارای  کیفیت دوخت بهتری است. همچنین سبک و لطیف بوده و کمتر دچار چروک می شود. به همین دلیل است که تترون برای دوخت چادر و مقنعه بسیار مناسب تر است. معمولا از تترون هایی با عرض ۹۰ تا عرض  ۱۸۰ سانتی متر برای دوخت مقنعه و از تترون هایی با عرض بالا مانند دو یا سه متر برای دوخت چادر استفاده می کنند.

دوخت لباس کار

در مقایسه پارچه تترون و ترگال باید گفت که در دوخت لباس کار، به علت مقاومت بالای پارچه ترگال، از ترگال استفاده بیشتری نسبت به تترون می‌شود. لباس کار نیاز به مقاومت و پایداری بیشتری دارد و پارچه ترگال با مقاومت بالاتر نسبت به تترون، مناسب‌تر است.

پارچه ترگال از الیاف پلی استر ویسکوز تهیه می‌شود که به آن مقاومت و استحکام بیشتری می‌بخشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که پارچه ترگال برای استفاده در لباس کار، که نیازمندی‌های مقاومت و دوام بیشتری دارد، مناسب باشد.

دوخت لباس مدارس

پارچه ترگال به خاطر ویژگی های بسیا خاص مانند مقاومت بالا برای دوخت انواع لباس های مدرسه مناسب تر است.

دوخت لباس نوزاد

از پارچه تترون و ترگال برای دوخت انواع لباس های نوزادی استفاده می شود. قابل ذکر است که تترون نسبت به ترگال دارای حساسیت کمتری است. به همین دلیل است که از تترون برای دوخت لباس های نوزادی استفاده بیشتری می شود.

بیشتر بخوانید: “تفاوت پارچه ترگال و تترون

نکات دوخت پارچه تترون و ترگال

پارچه‌های تترون و ترگال برای داشتن نتایج بهتر در دوخت و مراقبت نیاز به رعایت نکات خاصی دارند. در ادامه برخی از این نکات را برای شما بیان خواهیم کرد:

آبرفت پارچه

پارچه‌های تترون به دلیل داشتن ویژگی آبرفت شدن، قبل از دوخت باید حتما شسته شوند تا میزان آبرفت پارچه کاهش یابد. این کار باعث می‌شود که پیراهن دوخته شده پس از شستشو تغییر کمتری در اندازه خود دهد.

شستشو و خشک کردن

برای شستشوی پارچه‌ تترون و ترگال که از الیاف پلی‌استری ساخته شده‌اند، باید از آب ولرم استفاده کنید تا کمتر آسیب ببینند. همچنین، برای خشک کردن آن‌ها، توصیه می‌شود آن‌ها را در فضای آزاد و خنک بگذارید تا به خوبی خشک شوند و در اثر گرما آسیب نبینند.

اتو کردن

برای اتو کردن پارچه تترون و ترگال باید از دمای پایین استفاده کنید، زیرا این پارچه‌ها تحمل دماهای بالا را ندارند و ممکن است در اثر حرارت لباس شما آسیب ببیند. همچنین، استفاده از اتوی بخار آب می‌تواند باعث براق شدن لباس دوخته شده شود.

خرید پارچه تترون و ترگال

برای خرید هر دو پارچه می توانید به سایت فروشگاه پود مراجعه کنید. شما می توانید به صورت حضوری به آدرس درج شده در سایت مراجعه کرده و یا با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان قبل از خرید بهره ببرید. در این صورت می توانید خرید راحت و مطمئن را تجربه کنید.

پارچه ترگال لباس

پیمایش به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش، استعلام قیمت و مشاوره رایگان تماس بگیرید:

۰۹۱۳۱۱۳۰۲۲۴   و   ۰۹۱۳۰۸۵۸۱۰۰

تماس با پود