تفاوت پارچه تترون و ترگال چیست؟

یکی از مهم ترین نکات برای خرید لباس، جنس پارچه است. جنس پارچه است که به یک لباس شکل داده و کیفیت نهایی و حتی دوخت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از پرکاربردتربن لباس ها، لباس پرستاران، کادر درمان، پزشکان و همه افرادی است که در بیمارستان فعالیت می کنند. به دلیل ساعات کاری طولانی این افراد، باید لباسی به تن کنند که راحتی و خنکی را برای آن ها به همراه داشته باشد. همچنین باید بتوانند آزادانه در لباس حرکت کنند. از طرفی همه لباس های بیمارستانی در معرض آلودگی بسیار زیادی قرار می گیرند. بنابراین توجه به نکات بهداشتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. پارچه های لباس های بیمارستانی باید به گونه ای باشند که کمترین میزان آلودگی را جذب کرده و به راحتی تمیز و پاک شوند. به طور کلی می توان گفت از دو پارچه تترون و ترگال بیشترین استفاده برای لباس های بیمارستانی می شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تفاوت پارچه تترون و ترگال در چیست؟ در ادامه با ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره این سوال به شما بدهیم.

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید پارچه تترون در طرح ها و رنگ های مختلف با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب با شماره های ۰۹۱۳۰۸۵۸۱۰۰ و ۰۹۱۳۱۱۳۰۲۲۴ تماس بگیرید

تفاوت پارچه تترون و ترگال

همان طور که در مطالب بالا گفته شد یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین پارچه ها برای تولید انواع لباس و به خصوص لباس زنانه، پارچه تترون و ترگال است. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که تمایل دارید تفاوت پارچه تترون و ترگال را بدانید. همچنین بدانید دوخت روپوش ها با کدام پارچه مناسب تر است. برای این که به تفاوت پارچه تترون و ترگال پی ببریم ابتدا بهتر است خصوصیات هر کدام را به صورت جداگانه بیان کنیم:

پارچه تترون

پارچه تترون یک نوع پارچه است که از مخلوطی از الیاف پلی استر ویسکوز و فلامنت تشکیل شده است. تترون از ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد کتان تشکیل می شود. این پارچه به دلیل ترکیبی که دارد، خواصی مانند دوام بالا، قیمت مناسب، تنوع رنگ‌بندی و لطافت را داراست. همچنین، این ترکیب باعث می شود که پارچه کمی بدن‌نما باشد و البسه‌های تولید شده از آن نیز بدن‌نما خواهند بود.

پارچه تترون به علت ویژگی‌های خاصی که دارد، در مصارف متنوعی استفاده می‌شود. این پارچه بسیار مقاوم است و می‌توان از آن در تولید البسه پزشکی استفاده کرد. همچنین، البسه‌های تولید شده از پارچه تترون، مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ دارند در واقع می توان گفت ضدآب ژاول هستند، به این معنی که رنگ آن‌ها پس از شستشو با مواد شوینده تغییر نمی‌کند.

وزن پارچه تترون معمولاً بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ گرم است و از آن در تولید البسه بیمارستانی، چادر و مقنعه، لباس فرم و ملحفه استفاده می‌شود. همچنین، این پارچه به دلیل ضدحساسیت بودن، مشکلات حساسیتی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند.

پارچه تترون پلی استر ویسکوز در فلامنت -

پارچه ترگال

همان طور که گفته شد قبل از بررسی تفاوت پارچه تترون و ترگال بهتر است خصوصیات پارچه ترگال را نیز بررسی کنیم. پارچه ترگال یکی از پارچه‌های پرکاربرد در تولید البسه بیمارستانی است. این پارچه از ۶۵ درصد کتان و ۳۵ درصد پلی استر تشکیل شده است. دو نوع اصلی از پارچه ترگال وجود دارد: ترگال ساده و ترگال کجراه.

ترگال ساده بافت ساده‌ای دارد و ضخامت آن از ترگال کجراه کمتر بوده و از تترون بیشتر است. ترگال کجراه نیز نوع خاصی از پارچه ترگال است که بافتی خاص در تار و پود دارد. هر دو نوع این پارچه در مصارف گسترده‌ای استفاده می‌شوند.

پارچه ترگال از الیاف پلی استر و نخ فلامنت تهیه می‌شود و وزن آن حدوداً ۲۵۰ گرم است. این پارچه به دلیل خصوصیاتی مانند ضخامت و دوام بالا، مناسب برای تولید البسه بیمارستانی است. همچنین، پارچه ترگال مقاومت مناسبی در برابر شست‌وشو دارد و ضد حساسیت و ضدآب ژاول است.

تا اینجا دو پارچه را به طور کامل بررسی کردیم. از مطالب بالا می توان متوجه شد که مهم ترین تفاوت پارچه تترون و ترگال در مواد تشکیل دهنده آن است. تترون دارای ۳۵ درصد کتان است در حالیکه ترگال ۶۵ درصد کتان دارد. این موضوع تفاوت اصلی بین دو پارچه است.

آیا پارچه تترون بهتر است یا ترگال؟

پس از بررسی تفاوت پارچه تترون و ترگال بهتر است به این موضوع بپردازیم که پارچه تترون بهتر است یا ترگال؟

پارچه تترون و پارچه ترگال هر دو مزایا و موارد استفاده خاص خود را دارند و به نیازهای مختلف مناسب هستند. وزن سبک پارچه تترون و ضخامت کمتر آن می‌تواند به برخی افراد احساس راحتی بیشتری بدهد. اما این تفاوت وزن و ضخامت تنها یکی از جنبه‌هایی است که میان این دو پارچه تمایز ایجاد می‌کند.

مهم است که در انتخاب پارچه برای محصولات خاصی مانند روپوش پزشکی، نیازها و الزامات مربوطه را در نظر بگیرید. هرکدام از این پارچه‌ها می‌توانند برای استفاده در تولید این نوع محصولات مناسب باشند.

بنابراین، هر دو پارچه تترون و ترگال قابل استفاده در صنعت البسه بیمارستانی هستند و بسته به نیازها و متغیرهای مختلف، انتخاب می‌شوند.

قیمت پارچه تنسل مشکی قیچی پتلون پارچه تنسل کبریتی پارچه تنسل کش پارچه کرپ تنسل کیفیت پارچه تنسل کارخانه پارچه تنسل پارچه تنسل گیاهی پارچه تنسل گیاهی چیست پارچه تنسل گلدار گل پارچه ای گل پارچه ای ساده پارچه تنسل لی قیمت پارچه تنسل لی پارچه لنین پارچه لی تنسل پارچه تنسل مشکی پارچه میکرو تنسل قیمت پارچه میکرو تنسل مانتو پارچه تنسل خرید پارچه تترون پارچه تترون کش

خرید پارچه تترون و ترگال

در این مقاله سعی کردیم خصوصیات اصلی پارچه تترون و ترگال را  بررسی کنیم پس از آن نیز به مهم ترین تفاوت پارچه تترون و ترگال اشاره کردیم. اگر قصد خرید پارچه تترون یا ترگال را دارید بهتر است ابتدا موارد مصرف خود را در نظر بگیرید. منظور این است که ابتدا مشخص کنید پارچه را برای دوخت چه لباسی می خواهید خریداری کنید. چرا که هرکدام از آن ها خصوصیاتی دارند که آن ها را مناسب برای لباس خاصی می کنند.

برای این کار حتی می توانید از فردی با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید. مشاوران ما در فروشگاه پود می توانند شما را در این زمینه یاری کنند. شما می توانید به صورت حضوری به فروشگاه ما به آدرسی که در سایت نوشته شده ایت مراجعه کنید. چنانچه وقت کافی برای خرید حضوری ندارید نیز می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به دست آورید. با یک بار خرید از ما می توانید راحت ترین و امن ترین خرید خود را تجربه کرده و مطمئنا از مشتریان همیشگی ما خواهید شد.

معایب پارچه ترگال

خرید پارچه ترگال

قیمت پارچه ترگال

پارچه ترگال ساده

قیمت پارچه ترگال دیجی کالا

پارچه ترگال مناسب چه فصلی است

 

 

پیمایش به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش، استعلام قیمت و مشاوره رایگان تماس بگیرید:

۰۹۱۳۱۱۳۰۲۲۴   و   ۰۹۱۳۰۸۵۸۱۰۰

تماس با پود